Toyota C-HR – Hybrid med masser af komfort

Normalt når man tænker på Toyota, så er det ikke ligefrem de fedeste biler man har i tankerne. Det er gode biler, det kan der ikke være nogen tvivl om, men det er ikke ligefrem nogen man vender sig efter på gaden. Bevares, der har været frække modeller i tiden løb, som har kunne få en til at kigge ekstra gang, men det har i høj grad hørt til sjældenhederne. Alt dette kan dog nu være slut med den flotte og sjove hybrid crossover Toyota C-HR. Det er en satsning fra Toyotas side med en bil, der i den grad skiller sig ud fra de designs, som vi kender fra dem, men måske er det netop det, der skal til. Der er i hvert fald nok at kigge på med Toyota C-HR.  

Beskeden motorkraft

Når man skal vælge sin Toyota C-HR, så har man valget mellem to modeller, der hver har sine fordele. Den ene er en 1,2 liters benzinmodel, der giver en ydelse på 116 hestekræfter. Den anden er en hybrid, baseret på Prius og med en ydelse på 122 hestekræfter. Det er altså ikke noget, der får en til at tabe underkæben i ren benovelse, men på den anden side er det heller ikke det man forventer af den.  

En meget komfortabel bil

Hvor Toyota C-HR måske ikke imponerer synderligt med sin motorkraft, så giver den til gengæld masser af valuta for pengene med den komfortable kørsel, den lægger for dagen. Uanset om man vælger benzinmodellen eller den smarte hybridmodel, så får man en kørekomfort, som man ellers skal lede længe efter. Det er afslappende og glidende, og man kan i høj grad koble af og nyde livet med sin smarte Toyota. Komforten indvendig er også ganske udmærket. I hvert fald hvis man ikke tror det er en bil til børnefamilien. Der er masser af plads både indvendig og i bagagerummet, men det er stadig ikke en bil, der er meget sjov for børn, med de små og højtsiddende ruder. Men for et par, der gerne vil have en rummelig og komfortabel bil, der gør sig rigtigt godt på de danske landeveje, så er Toyota C-HR et rigtigt godt valg. Den er en klar satsning fra Toyotas side, men det er en, der nok skal komme til at give pote i det lange løb.