Sådan kan bilforhandlere effektivisere

Tid er penge. Derfor handler det i dag om at gøre alt så effektivt som muligt. Der er flere måder at få flyttet fokus det rigtige sted hen, et af dem er ved at have tillid til it-systemer I servicebranchen er der en ting der er mere vigtig, end den er i nogen andre brancher. Kundeservice. Men hvordan får man tid og overskud, til at ens medarbejdere kan levere den bedste kundeservice? Et bud kan være, at man sørger for at optimere, der hvor der kan optimeres. Det kan for eksempel være på kontoret, hvor IT-systemer som Microsoft Dynamics 365 kan være med til at frigive ekstra tid i hverdagen, som kan bruges på andre vigtige opgaver. Jo større forretningen bliver, jo flere opgaver er der på kontoret, og jo mere skal man være opmærksom på, og man får givet den gode og personlige kundeservice. Programmet Microsoft Dynamics er blandt andet en ERP-løsning. En ERP-løsning kan være en virksomheds alt-mulig-mand, og er essentiel for udviklingen af forretningen. Den alt-muligt-mand som Dynamics 365 tilbyder, gør arbejdsgangen og hverdagen mere overskuelig for den gruppe af medarbejdere medarbejdere der udfører disse opgaver, og frigiver ressourcer, der i sidste ende, kan bidrage til den ekstra gode kundeservice. Microsoft Dynamics 365s ERP-løsning kan for eksempel sørge for en effektiv og sikker lagerstyring og holde orden i virksomheden salg og økonomi. Hvis man som bilforhandler selv har en produktion af produkter på matriklen, kan løsningen faktisk også holde styr på den. ERP-løsningen er altså en alt-muligt-mand og et online bogholderi i et og samme program. Microsoft Dynamics 365 består dog af flere forskellige ting. Udover ERP-løsningen er Microsoft Dynamics 365 en af de mest populære CRM-løsninger. CRM er groft sagt ”kunderelationsstyring”, et langt ord, der egentlig er relativt simpelt. CRM-løsninger står for at varetage og indeholde alle de informationer, der er værd at have om kunderelationer og transaktioner, som kunder har foretaget. Det er især vigtigt i disse tider, hvor ny persondatalovgivning er kommet på banen, og man skal leve op til nogle bestemte og ikke mindst meget skærpede krav. Gør man ikke det, kan man forvente store bødestraffe. Men CRM-løsningen hjælper altså med at holde styr på kunderelationerne, og alle de data, det er lovpligtigt at have opbevaret på en sikker måde, dem sørger Microsoft Dynamics 365 for er opbevaret korrekt. På den måde følger virksomheden med tidens udvikling, samtidigt med at den overholder lovgivningen på området. Vigtigt at skille sig ud Ifølge Berlingske, så vil hver anden bilforhandler være væk om syv år. Det skyldes blandt andet muligheden for dele- og leasingbiler. Og den, for bilforhandlere, kedelige tendens til, at bilforhandlere må dreje nøglen om gør, at det fortsat er vigtigt at skille sig ud, og sikre sig en solid kundebasis. Det kan man blandt andet gøre, ved at have en virksomhed, hvor baglandet er optimeret og fungerer optimalt, så kundeservicen er god. Når kundeservicen er god, spredes ordet hurtigt, og på den måde, kan man forhåbentligt sikre sig en store kundebase mange år frem.