Din bil ruster året rundt i det danske klima

»Din bil ruster året rundt i det danske klima

Din bil ruster året rundt i det danske klima

By |2018-10-03T12:48:44+00:00juli 17th, 2018|Tags: |

Danmark ligger midt i det såkaldte ærtebælte, der strækker sig fra det nordlige Storbritannien, henover det sydlige Norge og Sverige, samt hele Danmark og det nordlige Tyskland. Navnet kommer af, at klimaet hér er optimalt til at dyrke grønne ærter, på grund af den meget høje luftfugtighed. I Danmark har vi temperaturer mellem 12 og 17 grader størstedelen af året og en høj luftfugtighed, som giver en optimal grobund for både rust og grønne ærter!

Desværre for de danske bilejere er rusten, ligesom ærterne, vild med det danske klima. De danske biler er derfor særligt udsatte for rustangreb. Specielt i hulrummet mellem plastplade og metal, hvor det fugtige og til tider saltholdige skidt sætter sig. Og når først rusten har angrebet, er den tæt på umulig at komme af med og en meget dyr fornøjelse.

Rust din bil mod rusten

Udover at rustbeskytte sin bil, inden man kører ud på sin første tur, og forny rustbeskyttelsen igen hver 2. eller 3. år, er det vigtigt, at man sørger for at give sin bil de bedste betingelser for at modstå rusten.

Her er det eksempelvis en god ide at parkere sin bil i en opvarmet garage (ca. 20 grader) eller i en carport med god ventilation. Fugten sidder desværre ikke kun i skidtet i bilens hulrum, men også i de porøse filtlignende svampe, som mange nye biler har.

Har du styr på efterbehandlingen?

Når metal ruster, bliver det langsomt ædt op og ødelagt. Det samme gælder også for den store mængde metal, som biler består af. Mange begynder heldigvis at rustbehandle deres biler fra ny, hvilket uden tvivl giver den bedste rustbeskyttelse. Over tid vil din bils rustbeskyttelse blive slidt og kræver derfor en Dinitrol efterbehandling, for at vedligeholde rustbeskyttelsen og dermed forlænge bilens levetid og samtidig maksimere sikkerheden i bilen. Desværre glemmer mange efterbehandlingen og køre derfor i biler der ikke er rustbeskyttet tilstrækkeligt til det danske klima.

Dinitrol garantiordning

Dinitrol giver op til 30 års garanti mod rust, hvis du husker at efterbehandle din bil. Dinitrols garanti giver derfor 100% bekymringsfrihed i forhold til rust. Garantien opnås ved at få en efterbehandling inden den anviste behandlingsdato på garantibeviset. Afhængig af hvilken bil og hvornår den første gang er rustbehandlet, skal bilen efterbehandles hvert 2 til 3 år. Ved en efterbehandling renses og vedligeholdes din tidligere rustbeskyttelse. Endnu en gang vil din bil blive skilt ad og alle vitale dele vil blive rustbeskyttet på ny.

Garantien fra Dinitrol vil derfor være en medsikrende faktor for en højere gensalgsværdi på din bil, da bilens levetid bliver forlænget. Udover at forlænge bilens levetid, vil sikkerheden i bilen også være højere end hvis den ikke var rustbeskyttet.

Verdens bedste rustbeskyttelse siden 1947

Dinitrol har på verdensplan mere end 70 års erfaring inden for rustbeskyttelse. Vi er Danmarks største udbyder af undervognsbehandling med centre fordelt over hele landet.

Vi arbejder hele tiden på at gøre VERDENS BEDSTE RUSTBESKYTTELSE endnu bedre! På den måde kan vi altid sikre den bedste kvalitet. Hos Dinitrol er kvali­tet og service afgørende for en ordentlig rustbeskyttelse – og vores kunders tilfredshed.

For at give din bil de bedste leveforhold, bør du altså være opmærksom på…

  • At rustbeskytte din bil så hurtigt som muligt – gerne før første køretur
  • At du parkerer din bil i en garage, der er opvarmet til ca. 20 grader eller i en carport med god luftcirkulation
  • At du som udgangspunkt kan fravælge undervognsvask i en vaskehal, hvis din bil er rustbeskyttet
  • At overdreven (ca. hvert 14. dag til 1 gang om måneden) brug af undervognsvask kan medføre unødvendigt slid på rustbeskyttelsen
  • At du sørger for at få efterbehandlet din rustbeskyttelse hvert 2.-3. år