Peugeot 206 coupé-cabriolet: Gode køreegenskaber til en god pris
Peugeot 206 coupé-cabriolet afløste den udgåede Peugeot 205 Cabriolet, og blev afløst af Peugeot 207 CC, som blev introduceret i marts 2007. Peugeot 206 CC har et særskilt design, som får de fleste til at vende hovedet og kigge med beundrende og nysgerrige blikke efter bilen - og derfor er modellen da også blevet en af danskernes yndlingsbiler. Bilen er kvik, ser lækker ud og har gode køreegenskaber - og så er den til en god pris. Cabriolet-versionen af 206’eren er usædvanlig med sit ståltag, som folder sig sammen og gemmer sig væk i bagagerummet på blot tyve sekunder.
Peugeot 206 CC findes med to benzinmotorer og én dieselmotor. Den mindste motor er en 1,6 liters med 110 hk, hvorimod den største motor er den 1,0 liters med 138 hk, som findes i 206 GTi. Topfarten i den mindste 206 CC’er er 193 km/t, og hvis der skal mere fart på, når speederen trykkes ned, er det den stærke 2,0 liters model, man skal have fat i. Denne 2,0 liters model har nemlig en accelerationstid på blot 8,9 sekunder.
Der er ikke plads til hverken en voksen eller et barn bag forsæderne i CC-modellen; der kan blive plads til et par indkøbsposer eller en hund. Bagsæderne kan således siges at være tiltænkt en form for bagagerumsfunktion. Det er fordelagtigt, for bagagerummet rummer 200 liter, når taget er nede, og 400 liter når taget er oppe. Dérfor giver det praktisk mening at anvende sæderne bag forsæderne som et slags bagagerum - særligt når taget er nede og dermed tager en del af pladsen i bagagerummet. Tankvolumen er på omkring 47 liter, så det er muligt at køre omkring 650 km på en fuld tank.