Peugeot 206+: Smart design til fornuftig pris


Smart design, fornuftige priser og gode køreegenskaber er sandsynligvis den kombinaiton, som har ført Peugeot blandt danskernes favoritter. Det dynamiske og enkle løve-logo sidder på fronten af Peugeot 206+, og dérfor er netop denne Peugeot 206+ en del af den succesfulde og imponerende “erobring” af det danske bilmarked, som Peugeot længe har været i gang med. Peugeot 206+ erstattede de øvrige 206-modeller, da den kom på markedet i marts 2009. Dog blev modellen, på nogle sydamerikanske markeder, allerede introduceret i december 2007 under navnet Peugeot 207 Compact. 

 

Peugeot 206+ giver Peugeot 206 lov til at leve længere, selvom den egentlig blev afløst af 207’eren i år 2006. 206’eren solgte godt, og dérfor gav det mening for Peugeot at lade 206’eren leve videre på markedet lidt endnu. Yderligere har en større ansigtsløftning, både udvendig og indvendig hos denne Peugeot 206+ gjort, at den stadig er en bil, som er værd at køre rundt i. 

Udstyr

Instrumentbrættet og frontpartiet hos Peugeot 206+ ses også hos Peugeot 207, mens bagenden har fået nye kofangere og baglygter. Peugeot 206+ er en veludstyret bil, som igennem årene har fået mere og mere af sit udstyr som værende standardudstyr. Bilen var, i Vesteuropa, som standard udstyret med servostyren, en femtrins manuel gearkasse, ABS-bremser samt tromlebremser bagtil og  indvendigt ventilerede skivebremser fortil. Yderligere er bilen eksempelvis udstyret med front- og sideairbags, centrallåsesystem med fjernbetjening, front- og sideairbags, omdrejningstæller, 40/60 delt bagsæderyglæn og radioforberedelse med to højttalere i fronten samt tågeforlygter. Slutteligt bør det nævnes, at der er god plads i bagagerummet, da det rummer 245 liter, som kan udvides til hele 1.130 liter, når bagsædet foldes ned. 

Facelift

Peugeot 206+ har fået et omfangsrigt facelift, som kun er til dens fordel. Det udvendige udseende er, i forbindelse med faceliftet, blevet bragt tættere på eksempelvis Peugeot 207. Bilen er, alt i alt, blevet frisk og sporty i sit udseende, hvor man i forbifarten ikke altid er i stand til at se forskel på en Peugeot 206 og en Peugeot 207. Det nye, sporty og lækre look er blandt andet grundet den nye front med ny motorhjelm, ny kofanger foran, nye forskærme, ny grill, ny bagkofanger og slutteligt også nye baglygter.

 

Forandringen indvendig er dog ikke lige så omfattende som den udvendige forandring. Instrumentbrættet er blevet udskiftet, så det nu er præget af lækker kvalitet med de tre fine instrumenture. Herudover er forsæderne præget af en god sidestøtte, hvilket er karaketistisk for de fleste af Peugeots biler. Sæderne er yderligere gode og faste, men der er dog ikke så meget benplads på bagsædet, hvilket også er tilfældet hos Peugeot 207.

Motor

Motorudvalget er imponerende, da Peugeot 206+ fås i hele 3 alternativer: en 1,1 benzinmotor med 60 hk, en 1,4 benzinmotor med 75 hk og slutteligt en 1,4 diesel med 70 hk. Her skal det bemærkes, at den lille dieselmotor på 70 hk kan knurre en lille smule højlydt, når bilen er i tomgang, men når bilen derimod først er i gang, hører man ikke meget til motoren. 

Sikkerhed

Sikkerhedsmæssigt er Peugeot 206+ også godt med. Der er 4 airbags, tågeforlygter for og bag og ABS bresmer samt EPS er begge standard. Herudover fik Peugeot 206+ også 4 stjerner i en crashtest, hvilket er et særdeles flot resultat.



Tjek bilen før du køber

Undersøg bilen for restgæld

Tjek Bilen



Gratis indrykning af salgsannonce

Indryk din annonce og nå ud til over 400.000 potentielle bilkøbere på bilzonen.dk, bilgalleri.dk, Bilekspressen og tjekbil.dk

Sælg din bil