MG B er en historisk sportsvogn, der stadig imponerer


I 1962 fik verden et helt nyt bildesign, der aldrig før havde set dagens lys. Det var British Motor Corperation, der stod bag den innovative sportsvogn, der allerede dengang tog verden med storm - det er naturligvis MG B’en. En tosædet sportsvogn, der var først på en helt masse punkter, og den dag i dag er bilen stadig uhyre populære. Med god grund. Bilens æstetik og design er uovertruffent, og følelsen af at køre rundt i et stykke sand motorhistorie er svær at slå. Nærmere bestemt var MG B’en en naturlig afløser for den også populære MCA, der i virkeligheden var første skud på stammen på en luksuriøs sportsvogn med to sæder og fire-cylinders motor. Siden forsøgte MG at forbedre og optimere bilen med en lang række nye modeller op gennem 70’erne, 80’erne og senest i 1995. Det lykkedes aldrig at skabe noget, der var ligeså unikt og gennemarbejdet som MG B, der den dag i dag er den ukronede konge hos MG, og for bilentusiaster er modellen ligeså et must-have. MG B havde i forhold til den forrige model fået et markant bedre styresystem, kørekomfort og ydeevne. Bilen var desuden pioner når det kom til sikkerhed. Den var udstyret med såkaldte ‘crash-zones’, der var designet til at øge sikkerheden inde i bilen for føreren og passageren. 

Roadster eller tourer?

Har du aldrig hørt om disse ord, så forstår vi dig godt. For ordene er mere eller mindre tilkoblet bilmodellen MG. Der har længe været diskussion om, hvilken af de to betegnelser den klassiske MG B hører ind under, og differentiering af de to biltermer er meget vigtig for bilentusiaster. Mange har nemlig skelnet mellem MG B som en tourer eller en roadster. Tourer er betegnelsen forbeholdt biler med en exceptionelt stærk motor egnet til længere stræk såsom Porsche 911 eller Ferrari 458 Italia. Den mest præcise grund til, at MG B’en ikke er en roadster er, at den ikke har indbyggede sideruder med rudehejs. MGA er en roadster, mens MGB er en tourer - så kom det på plads. 

Motorevne og design i topklasse

Bilen har siden dens fødsel i 1962 været udstyret med en af British Motor Corperations B-serie motorer. Den var udstyret med en 1,8 liter motor, 95 hestekræfter og to SU-karburatorer. Motoren var nok til at gøre den lette 885kg tunge bil kvik og sjov at køre i. Den præsterede blandt andet at nå fra 0-100 km/t på 12,1 sekunder, hvilket var ganske imponerende dengang. Topfarten var 175 km/t og dens køreevner egnede sig perfekt til lange ture på motorvejen. I dag kører de fleste MG B’er nogenlunde upåklageligt. Den gennemarbejdede motor og gearkasse gør, at bilen stadig klarer sig flot på de danske veje, og med det unikke design er det altså en komplet sportsvogn fra 60’erne og 70’erne. 

 

Roadsteren er blandt de mest udbredte gamle sportsvogne i Danmark, faktisk kører omkring 2000 pragteksemplarer rundt på danske plader. Hvem ville ikke være en af de heldige, der får den helt rigtige opmærksomhed på vejene. Bilen er tidsløs og en designperle i bilhistorien. Designet hos Pininfarina blev et mesterværk og revolutionerede bilverdenen for evigt med de bløde kurver og det selvbærende karrosseri. Bilens udseende appellerer til alle bilelskere, da det er definitionen på en sportsvogn med James Bond-klasse. Selvom bilen lyder som sendt fra himlen, så er prisen endda overkommelig. Det koster nemlig ikke meget mere end en ganske normal personbil koster. Den eneste undskyldning for ikke at få fat i en MG B er det store bøvl med reservedele. Som alle andre gamle biler er det en kamp og en dyr fornøjelse at skaffe reservedele, når noget går i stykker. Heldigvis ligger MG B i den gode ende i forhold til at skaffe reservedele, da der findes utrolig mange MG-ejere og kyndige fagfolk, der kan hjælpe dig. 



? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

MG B 95HK Cabr.

1964 / Manuel / Benzin
Kontakt for pris

65.000 Km


? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

MG B 1,8 Roadster

1974 / Manuel / Benzin
kr. 114.900

Meget flot MGB Renoveret med respekt for originaliteten Flotte trådhjul tidligere undervognsbehandlet, service ok

97.000 Km


? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

MG B 1,8 Roadster

1966 / Manuel / Benzin
kr. 99.800

BILLIG MGB sportsvogn, bilen har en ældre restaurering, starter og kører fint, pæn i indtræk og kaleche. Veteransynet i 2016, holder syn til 2024 og er på danske nummerplader. Sælges som afhentnings-tilbud pga. lavpris.

0 Km


? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

MG B 1,8 Roadster

1966 / Manuel / Benzin
kr. 146.900

MG B 1,8 Roadster årg 1966 i Racing green, købt ved Læborg autohandel. Bilen er totalrenoveret hos Sdr. Hygum Auto. Kørt 29.000 miles. Tonneau og kaleche er i fin stand, Krom trådfælge. Lædersæder, Bilen har fået monteret elektronisk tænding og vindskærm i 2018. Bilen har stået i opvarmet værksted, kører og starter fint. Holder syn til 2022. Der medfølger overtræk og pulverslukker. Sælges for kunde i formidlingssalg.

29.000 Km


? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

MG B 1,8 Roadster

1969 / Manuel / Benzin
kr. 100.000

Fin og velkørende bil, 2 år til syn, samme ejer de sidste 30 år. Bilen sælges for kunde.

80.000 Km


? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

MG B 1,8 GT

1972 / Manuel / Benzin
kr. 99.900

alu., dobbelt karburator, holder syn til 11.juni 2027, Nummerplader kan medfølge ved omregistrering, stofindtræk, 95HK, Bemærk dette er kun et firma køb- som bilen forfindes

38.000 Km


? ? ? ?

MG B Roaster 1,8

1970 / Manuel / Benzin
kr. 80.000

MG B, 1,8 Roadster, Benzin, 1970, km 164000, rød SYNET DEN 28. maj 2018 holder syn til 2026 MGB 1970 1,8 Roadster - sælges Med overdrive rigtig englænder - højrestyret kører med miles pr. hour - kørt 102.000 miles starter perfekt hver gang og kører godt. medfølger original engelsk nummerplade samt diverse papir'er (historie) lige fra da den blev importeret fra England. der er monteret nye støddæmper - justerbare. ny slavecylinder til koblingen

164.000 Km


? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

MG B 1,8 Roadster

1971 / Manuel / Benzin
kr. 144.800

Du kan stadig nå det og der er flere gode dage at køre i..... HUSK! - fornuftig finansiering uanset om du mangler 30.000 eller 120.000 - Ring på 62 21 12 22 PÅ LAGER TIL OMGÅENDE LEV / INVESTERING. Den klassiske farvekombination Racing Green til en rigtig engelsk sportsvogn. Bilen fremstår pæn og velholdt overall. Er total-renoveret i 2010. Db. Karburator, sort læder, skivebremser, komplet ny udstødning, nye trådfælge. Er med 5 Hovedlejer og el-over gear. Vi tager gerne din gamle bil eller mc i bytte (også din nye).... God og fornuftig finansiering med eller uden udbetaling, ring blot på 62 21 12 22 Bilen står i Vores udstillingshal, ring gerne for aftale. Velkommen til.....

128.000 Km


Tjek bilen før du køber

Undersøg bilen for restgæld

Tjek Bilen



Gratis indrykning af salgsannonce

Indryk din annonce og nå ud til over 400.000 potentielle bilkøbere på bilzonen.dk, bilgalleri.dk, Bilekspressen og tjekbil.dk

Sælg din bil